78144

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Podhájecký (37.221.241.252) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749) (67750)

Udělám výjimku a odpovím na anonym. Pokud jste členem ČSV, tak máte asi hlavně špatného zástupce v RV a čtete nepozorně časopis Včelařství.
Tu inzerci v časopise Včelařství vysvětlovali. Dohledejte si to.
My jsme z RV a OO informováni celkem dobře. Na sjezd jsme poslali mladé zástupce a v RV máme také mladého zástupce. Pak nic nesvádíme na staré strejce, jak tady někdo psal. On to taky nikdo dělat nechtěl. Hlavně z těch starých. Naposledy Včelpo řešili dnes na zasedání RV. On Blesk to má vyřešené hned pro větší atrakci pro čtenáře. Právně to jde pomaleji a hlavně nejde jen tak střílet. Taky se měnilo vedení ČSV. Tím se to taky trochu pozdrželo. Nechci se jich zastávat, ale je blbost jenom pomlouvat. Nic není jednoduché a není to hned. ČSV podává trestní oznámení na neznámého pachatele. Mělo dojít k zamíchání sudů se sudy s Českým medem. Má se zlikvidovat asi 250 tun medu. Už nesmí do prodeje. To by mělo stát asi 2,5 miliónů. Měla by to zhruba pokrýt pojistka společnosti a zaměstnanců. Bude se vyšetřovat, od ředitele až po výkupce, kdo tam antibiotika dostal, protože by neměla být v žádném medu. Mohl to být i záměr. Ono to měření medu není jednoduché. Přesné měřidlo stojí prý několik miliónů. Na to Včelpo a ČSV asi nemá. Pokud se nepletu, tak to posílají na změření do Německa. Tady si ale jistý nejsem. Měřidlo něco přes sto tisíc existuje, ale zase neměří přesně a nemá cenu ho prý kupovat.
Nevím, co psal Blesk o MZ, ale pokud vím, tak na sjezdu řekl, že to poškodilo samotné včelaře. Peníze krátit nebude, protože by to zasáhlo samotné včelaře, kterých si váží. Chce ale, aby nové vedení ČSV rychle tuto věc řešilo. Nám samotným včelařům to jenom pomohlo. Zase víc spotřebitelů kupuje od včelaře. Krámů se už bojí jak čert kříže. Je potřeba si fakta zjistit. Víc se k tomu ale nemá cenu vyjadřovat. Pokud chcete mít trochu podložená fakta, tak si musíte počkat.
Tonda

>Dobře víte, že RV se mlčí o ledačems co by členové vědět měli. V poslední době zákaz inzerce ve Včelsřství. Chybí k tomu oficíální vyjádření proč? Co je jza tím? A takových záležitostí je celá řada. V nový starý RV nemůžu mít důvěru i kdyby mně v kole lámali.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67756


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(217.117.209.107) --- 11. 1. 2016
Re: (67754)

Samozřejmě, že je časopis Včelařství dotován, ale jse o postatu, že nám hlavní spolek předhodí:je zakázáno a hotovo. takto si informace pro členy nepředstavuji.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67755


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

petr č.B. (88.101.82.216) --- 11. 1. 2016

časopis včelařství je prý dotovaný ze státního a proto platí zákaz placené inzerce a podle vyjádření ministra zemědělství M. Jurečky v BLESKU dojde k velkému snížení dotací v tomto oboru, ale poctivé včelaře prý trestat nehodlá. Nevím jaký včelí taneček bude dále,nemám představu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67754


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(217.117.209.107) --- 11. 1. 2016

Zpráva na Nově nemá příliš velkou hodnotu. Postrádám rychlé a přesné zprávy ze spolku. Ošlapují kolem toho, jako kolem horké kaše. Členové spolku snad mají právo na přednostní informaci a ne, aby se to nejdříve objevilo ve sdělovacích prostředcích a na webu ČSV nic. Asi platí, že starého psa novým kouskům nenaučíš.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67753


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr Baudis (e-mailem) --- 11. 1. 2016
[ADMIN] Omluva vypadku

Dobry den,

nekolika emaily jsme v poslednich dnech byli upozorneni na nefunkcnost
emailove konference vcely/=/v.or.cz - nejde o emailovou konferenci jako
takovou, ale rozbil se system preposilajici prispevky z webu do emailu.
Na naprave jsme prave zacali pracovat, omlouvame se za neprijemny
vypadek. Nove prispevky, ktere jste propasli, si muzete precist na
http://vcely.or.cz/ .

                            Petr Baudis

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67752


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749)

Ten med ve Včelpu byl (těžko ho tam zaměstnanec přenášel přes vrátnici) a buď se vědělo, že je s ATB a v tom případě měl být okamžitě zlikvidován nebo dobře zajištěn, nebo se o tom nevědělo (a určitě ani dotčený pracovník a vtom případěo nějaké sabotáži nemůže být ani řeč. Je to další mlžení současného vedení, které navazuje na to předchozí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67751


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(217.117.209.107) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748) (67749)

Dobře víte, že RV se mlčí o ledačems co by členové vědět měli. V poslední době zákaz inzerce ve Včelsřství. Chybí k tomu oficíální vyjádření proč? Co je jza tím? A takových záležitostí je celá řada. V nový starý RV nemůžu mít důvěru i kdyby mně v kole lámali.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67750


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.134.254) --- 11. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747) (67748)

Podle zprav tv Nova primichaval med zamestnanec Vcelpa.A dle info te same reportaze,se nam svaz atomizuje,coz je hezky vyraz pro fakt,kdy jde neco pomalu,ale jiste do kytek.A paradoxne se tak deje opet za nezajmu prijemcu leciv a dotaci az pod nos a po sjezdu,ktery se snazil zakonzervovat myslenkove idee a postupy z let davno minulych.X.sjezd je vskutku historicky,takhle nadzvednout vcelarstvo se jeste nikomu nepovedlo..Trosku tapu,ktere,ze to RV povolilo Vcelpu balit med z venku,zapisy mlci.Informovanost clenu opet zadna,opet z nich dela svaz blbce? JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67749


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 10. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746) (67747)

Antibiotika v medu, stejně jako jiné zakázané příměsi v běžné koncentraci není šance poznat v medu podle chuti. Kdyby jo, tak už by to bylo velmi špatné, obrovsky vysoká koncentrace těchto nežádoucích látek.
Mnohem větší vliv na chuťové buňky při degustaci má způsob zpracovávání medu.
Podle mně i 200l sudy medu nyní naleznou bez problémů své kupce. Spousta včelařů v zimě 2014 - 15 ztratila včely a loni akorát vyráběla oddělky, ale nedělala med. Přitom med potřebují, aby neztratili pravidelné zákazníky.
Akorát to už nebude "prodej ze dvora", jenže kdo by to kontroloval?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67748


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.89.9) --- 10. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745) (67746)

Nezaznamenal jsem,ze by nebyl zajem o med,nebo byl tlak od zakazniku na cenu medu,sam odhaduju,ze vydrzim nekde do konce unora a budu mit doprodano.Pro med v sudech plati jine podminky a i jina cena.Spatny vtip dat med do Vcelpa a celkem nerozum ho preprodavat,ale to je kazdeho vec.Celkem zajimavy nazor na situaci na trhu s medem ma APV v prosincovem zpravodaji.Jsem zvedavy,jak se podraz CSV na ceske vcelare projevi s odstupem casu. JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67747


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 10. 1. 2016
Re: Antibiotika v medu (67744) (67745)

Mirku tento med jsem včera viděl a chutnal, jde o ukázkovou farmu za kterou se nemusí majitel a PAN včelař a prodejce daného medu vůbec stydět. Cena medu jde dolů bo zákazníci ztrácí důvěru celkově v kvalitu nabízených medu a významně se projevují reakce které tady projevuješ.

Hanba tvé stařečské demenci. Spočítat daně si neumíš ale kdo má v medu antibiotika, nato jseš expert.
_gp_



>> (213.192.26.250) --- 10. 1. 2016
Antibiotika v medu (67744)

jdete s cenou pěkně dolů, příště bude zadarmo?m snad nejsou důvodem ANTIBIOTIKA. Dejte to do včelpa. Beztak nemaj co balit

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67746


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(213.192.26.250) --- 10. 1. 2016
Antibiotika v medu (67744)

jdete s cenou pěkně dolů, příště bude zadarmo?m snad nejsou důvodem ANTIBIOTIKA. Dejte to do včelpa. Beztak nemaj co balit

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67745


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.99.69.80) --- 9. 1. 2016
Med

Nabízím domácí med od vlastních včelstev,smíšený v 200 l sudech (6 ks) 1kg / 100,- kč. Na přání v dekrystalizační komoře rozpustím a přecedím přes uhelon do Vašich nádob (+5,-kč /kg). Hodonín / JM kraj mob. 792363481

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67744


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavla (194.12.44.90) --- 9. 1. 2016
KNIHA APITERAPIA

Pane VELA tuto knihu koupíte zde:
http://www.martinus.sk/?uItem=189591

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67743


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.99.69.80) --- 4. 1. 2016
propolis

Nabízím vytěžený propolis se stropních polynetových sítí. (sypký) 3,9 kg - 3900,-kč. Okr.Hodonín, kontakt: 792363481

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67742


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Miroslav (79.142.150.115) --- 4. 1. 2016
včelaření

Kurs včelaření

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67741


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(37.188.231.5) --- 3. 1. 2016
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732) (67733) (67736) (67739)

Jedna polévková lžička na včelstvo nasypaná do kuch. sítka a potřepat nad včelstvem do uliček. Takže nějaké hrudky nevadí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67740


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 2. 1. 2016
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732) (67733) (67736)

Já bych řekl, že to je metoda poměrně nespolehlivá. Prašnost moučkového cukru totiž obrovsky záleží na vlhkosti prostředí. Pokud je vlhkost nad 80 % moučkový cukr jakožto hydroskopická látka vlhne a prach se shlukuje, takže nepráší. Na každé další ošetření se může vzít pokaždé nový moučkový cukr, ale stačí aby bylo někdy v létě po týden hodně deštivé a zároveň teplé počasí a slabě navlhnou i kilovky cukru už v prodejně. Běžný spotřebitel to nepozná, protože tam jsou protihrudkující přísady, ale roztoč na snížené prašnosti cukru ano.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67739


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mr Carter Collins (116.202.144.140) --- 2. 1. 2016
Quick loan offer

Zdravím vás všechny,


Hledáte podnikatelský úvěr, osobní půjčky, hypotéky,
auto úvěry, studentské půjčky, konsolidace půjček,
nezajištěného dluhu,
rizikového kapitálu, atd. Nebo budete potřebovat úvěr u banky
nebo finanční
instituci pro jeden nebo více reasons.You na správném místě pro
úvěrové řešení! Jsem soukromý věřitel, který ustanovení
úvěry společnostem a
lidé v nízké a cenově úrokovou sazbou ve výši 2,5%. Máte zájem?
Kontaktujte nás za účelem sledování zpracování úvěru a
Transfer do 48 hodin

Kontaktní e-mail: cartercreditunionoffer.link/=/gmail.com

APLIKACE

Jméno:
Datum narození:
Sex:
Postavení:
Adresa:
Město: Tempe
Stát / Provincie:
PSČ:
Země:
Telefon:
E-mail:
Cíl státní úvěrové:
Částka půjčky:
Půjčka Doba trvání:
Čistý měsíční příjem.
Napište nám na (cartercreditunionoffer.link/=/gmail.com)
Vrať se ke mně co nejdříve s podrobnostmi o výše uvedené
Pro více informací.
Doufám, že to slyším od vás.

Pozdravy
Pan Carter collins

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67738


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.31) --- 31. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730)

Přátelé, jsem na této konferenci poprvé. Prolistováním jsem nenašel nic o ošetřování včelstev moučkovým cukrem.

-----
Jseš na blbém místě, hledej jinde:

https://www.youtube.com/results?search_query=sugar+dusting+bees


I když i tady něco bylo:

https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=varo%C3%A1za%20mou%C4%8Dkov%C3%BD%20cukr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67737


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 30. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732) (67733)

Metoda je to zajímavá, ale co ty popisované tisíce roztočů. Asi to moc nefunguje. O cukrování včelstev jsem četl někdy v roce 98 nebo 99 už si nepamatuji přesně. Od té doby se s tím nic nového neudálo. Ono když někde něco náhodně funguje, tak to není zárukou pro hromadné používání. Zlato také zkoušeli vyrábět ze všeho možného a nikomu se to nepovedlo. Zatím nám funguje opatrné používání té proklínané chemie, tak buďme také opatrně rádi za alespoň za ní.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67736


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.99.69.80) --- 30. 12. 2015
Med

Nabízím domácí med od vlastních včelstev. Slunečnicový, řepkový a smíšený med ve 40 kg bal. nebo v 200 l sudech 1kg / 120,- kč Hodonín , mob. 792363481

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67735


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Vala Franti�ek (85.207.12.226) --- 30. 12. 2015
kniha

Nevíte někdo, kde se dá koupit český překlad APITERAPIE od ing.Demetera?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67734


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.41.1) --- 29. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730) (67731) (67732)

Zkus nagooglovat Svitkova metoda.JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67733


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Stanislavpe (217.117.209.107) --- 29. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730) (67731)

Moučkový cukr je dobrý tak na medocukrové těsto a na diagnostiku, ale cukrování včel nemá vůbec, ale vůbec žádný efekt. Kdyby to fungovalo, tak už to je doporučované doplňkové ošetření. Vyzkoušej a uvidíš!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67732


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 29. 12. 2015
Re: Moučkový cukr (67730)

Ta věc mne nezaujala, ale co vím, že jsou několikeré postupy.

K dosažení diagnostiky zamoření smetením vzorku určitého počtu včel z plodových plástů. Nasypat cukr do nádoby - láhve např na med, přemést přes smyk to určité množství včel z plodových plástů na ten cukr do lahve, hbitě zašroubovat a protřepat. Včely vypustit a spočítat v cukru počet roztočů. Výhoda oproti smyvu je neusmrcení včel.

Druhá varianta je coby doplňkový a alternativní postup boje proti roztoči vedle nařízeného ...

Pořídí se speciální cukrovací sítko na buchty, vloží se podložka do úlu, včelstvo se celé pečlivě zacukruje tím posypátkem a podložka se po nějaké době vysune a odstraní i s roztoči.

Ještě je třetí alternativa k druhé, pro větší chovy, jde o aplikaci cukru něčím jako fixírkou nebo pískovacím zařízení a stlačeným vzduchem, jde v principu o aplikaci práškováním za pomoci kompresoru. Podrobnosti neznám, ale někde to tu je na konferenci bylo nebo to je v archivu staré konference z roků okolo 2000. Ktomu slouží důvtip a schopnost vyhledávat na internetu informace.
_gp_
............

Franta (83.208.98.40) --- 29. 12. 2015
Moučkový cukr

Přátelé, jsem na této konferenci poprvé. Prolistováním jsem nenašel nic o ošetřování včelstev moučkovým cukrem.
Blíží se doba, kdy bude možné tento způsob použít. Můžete někdo říct jaký je nejlepší způsob aplikování cukru do včelstev a jaká je spotřeba cukru na včelstvo.

Děkuji Franta

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67731


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Franta (83.208.98.40) --- 29. 12. 2015
Moučkový cukr

Přátelé, jsem na této konferenci poprvé. Prolistováním jsem nenašel nic o ošetřování včelstev moučkovým cukrem.
Blíží se doba, kdy bude možné tento způsob použít. Můžete někdo říct jaký je nejlepší způsob aplikování cukru do včelstev a jaká je spotřeba cukru na včelstvo.

Děkuji Franta

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67730


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

patapufa (80.250.14.171) --- 26. 12. 2015
Re: Orientace ulu (67724) (67727)

Mnohokrát děkuji za vyčerpávající odpověď.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67729


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (85.71.180.241) --- 25. 12. 2015
Svátky

Krásné Vánoční svátky a Šťastný Nový rok všem přispěvatelům konference.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67728


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Pol�ek (85.71.180.241) --- 24. 12. 2015
Re: Orientace ulu (67724)

Víc než umístění česen je podstatné mikroklima toho místa a zdroje snůšky v okruhu kilometr 2 kilometry jako silné snůšky a potom v okruhu do 5 kilometrů jako ještě dosažitelné snůšky.
Nesmí tam být příliš větrno neboli to být někde na otevřeném kopci stejně jako to nesmí být úplně dole v údolí, kde přes zimu teče studený vzduch z kopců a v létě se tam drží zima a vhko.
Nesmí tam být příliš sucho, aby včelky , pokud pár dnů neprší, nemusely létat pro vodu kilometr stejně jako to nesmí být hned u velké vodní plochy nebo bažiny, kde včelky často splete vodní hladina nebo nad ní musí hodně létat a srazí je do vody vítr a kde jde na jaře z vody zima. Nesmí to být na úplně otevřením místě, kde od rána do večera praží na úly slunko, protože se úly v létě přehřejí stejně jako to nesmí být kdesi hluboko v lese nebo v rokli nebo pod skalami obrácené na sever, protože tam je po většinu dne málo světla a vhko, včely pozdě vylétávají a brzo končí se snůškou. Nesmí to být na místě, kde na jaře se dlouho drží sníh, protože to zpožďuje první prolet a způsobuje, že včely v zimě nevyužijí krátkodobější oblevy k proletům a nesmí to být na místě, kde široko daleko sleze sníh jako první, protož to vyžene včely ven v době, kdy venku ještě nic není a spousta jich uhyne na okolním sněhu. atd atd.
nesmí = není vhodné.
Asi 5 -10% běžné krajiny je z výše uvedených důvodů velice nevhodných pro včely, asi 5 - 10 % je pro včely hodně vhodných, ale často ty místa včelař nevlastní a není možné sehnat povolení majitele pro umístění včelstev nebo tam není přístup a všechny by se třeba muselo tahat v rukách třeba stovku metrů. Ve zbytku krajiny se včely dají umístit.
Musí tam taky být dobré "mikrozlodějské" podmínky neboli volně postavené úly neviditelné z frekventovaných veřejných cest nejsou navštěvovány zloději nebo vandaly častěji než řekněme jednou za rok, dva roky.....
Pro začátečníka je nejlepší ta vlastní zahrada, pokud není na extrémním místě. Případně později kočování přes léto převážením úlů na přívěsném vozíku.
Co se týká umísťování u polí, podle mně to chce úmísžovat od pole aspoň 5 metrů. Většinou je pole pro včely mrtvé území, kde nic není, protože plevely jsou vybity herbicidy a řepka je ošetřována insekticidy s přidaným odpuzovačem včel, takže dnes obvykle na řepku létají jen minimálně.
Záleží asi hodně na zemědělci, pokud na agrochemikáliích nešetří, dodržuje pravidla a do kvetoucích porostů ještě používá odpuzovače včel, stačí jen zajistit, aby postřiky nešly na úly a jejich bezprostřední okolí. Pokud zemědělec používá nějaké levné falšované agrochemikálie, míchá a dávkuje všelijak, chce to být od pole aspoň 100 - 200 metrů.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67727


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Martin H. (109.80.192.176) --- 24. 12. 2015

Dneska není moc dobré dávat včelstva přímo k poli. Zemědělci stříkají chemií třeba obilí a ráno tu včely létají pro vodu a můžou z toho být úhyny létavek.

Pro začínajícího je ale dobré mít včelstva nejlépe na zahradě až je má na očích a pozoruje a učí se. Vzdálenější stanoviště vyžadují více zkušeností.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67726


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr (109.81.210.142) --- 23. 12. 2015
Re: Orientace ulu (67724)

No to víš, občas od západu fičí, zvlášť když to není v zákrytu. Když ale vezmeš v potaz kočovné vozy s úly na obou stranách, tak se orientují východ - západ. Škoda, že se nezeptáš, jestli máš také vstoupit do svazu včelařů. Přečti si příspěvky dva týdny zpátky a bude ti jasné, že ne.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67725


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

patapufa (195.113.123.86) --- 23. 12. 2015
Orientace ulu

Dobrý den. Chystám se na jaře začít včelařit a zrovna řešim umístění včelnice. Někde jsem se dočetl, že ideální je jižní či východní orientace česen. Byl by vyhovující okraj smíšeného lesa s výletem na západ, kde je velké pole? Pokud je tento dotaz úplně mimi mísu, tak se omlouvám. Patapufa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67724


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.235) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718) (67720) (67721)

Ano, to je realita. Realita je také to, že to tady probíráme, jsme naštvaní, ale ti vyvolení nahoře se nám jenom smějí. Co konkrétního s tím můžeme udělat? Co navrhujete? Nemusíme být v tom jejich (našem) spolku. Ozveme se alepoň o schůzi? Sepíšeme petici ministrovi? Hodíme na někoho deku? Budeme posílat nepříjemné dotazy do časopisu? Založíme odboj? Co můžeme udělat, co můžeme zmněnit?
---------------

Dobrá otázka. Sice pozdě, ale přeci. :-)

Pořád jsem doufal, že můj odhad o stádu co na sobě nechá dříví štípat je mylný. Nebyl. Bohužel. Není mým zájmem aby tady pořád překážel mlčící balvan.

Máte přeci internet, na rozdíl od situace před deeti lety již i majlové adresy atd.

Takže petice, protesty, dotazy, dopisy,. články, web, iniciativy, konference (přeci vám to nemusí všechno posvětit shora, ne? :-) Můžete si udělat vlastní schůzi o problémech. ). Co vám brání se angažovat pro blaho včelařství, když věříte v nutnost další existence jednotného Svazu?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67723


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (194.228.11.39) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718) (67720) (67721)

No, ještě mne napadá, co takhle podat návrh na vyloučení některých členů z ČSV? Třeba na Peroutku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67722


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (194.228.11.39) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718) (67720)

Ano, to je realita. Realita je také to, že to tady probíráme, jsme naštvaní, ale ti vyvolení nahoře se nám jenom smějí. Co konkrétního s tím můžeme udělat? Co navrhujete? Nemusíme být v tom jejich (našem) spolku. Ozveme se alepoň o schůzi? Sepíšeme petici ministrovi? Hodíme na někoho deku? Budeme posílat nepříjemné dotazy do časopisu? Založíme odboj? Co můžeme udělat, co můžeme zmněnit?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67721


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 22. 12. 2015
Re: (67717) (67718)

To není názor, ale ověřená skutečnost. Před pěti lety, když jsem skončil Nasavrky, jsem chtěl pohnout s tristní úrovní tamního vzdělávání. No a do komise pro vzdělávání to lze jen přes RV. Jak to dopadlo je nasnadě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67720


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.206.251) --- 22. 12. 2015

Dnes krasny prolet,alespon přijde člověk na krapet jine myšlenky.JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67719


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.32.254) --- 22. 12. 2015
Re: (67717)

Takhle tragicky bych to neviděl,ale je to dost rozšířeny názor.JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67718


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Láďa (194.228.11.14) --- 21. 12. 2015

Přesně tak, přes okres se nedostaneš a pokud snad ano, tak musíš mít ty "správné" názory a vyhovující kádrový posudek. Ale vidím v tom naději, že právě tohle svaz položí. Počkejte, až sáhnou některé organizaci na jejich spolkový dům, nebo tak něco. Ono myslím bude stačit zase nějakej účelovej příspěvek do SF.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67717


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 21. 12. 2015
Re: (67715)

Ten výsledek neni tak špatný. Většinová senilita a neschopnost RV pochopit stav a realitu konečně otevřela oči MZe a SVS a spousty těm aktivnějším členům. Konečně někdo pochopil, že tudy cesta nevede.
Jsem pro další pokračování této politiky RV a PRV vedoucí k totálnímu zhroucení svazu a jeho vystavění na nových principech - to je rovnoprávných spolků.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67716


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 21. 12. 2015

Na okresní konferenci se dostanete, ale dále už je to zabetonované.... Proto jsou v RV někteří desítky let(ti trvale tutlají staré i novější průsery) a jen pár "čerstvých", kteří se ale nenamáhají se do minulosti ohlédnout. Potom z toho vyleze tak tristní výsledek.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67715


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

vsusick (89.102.167.178) --- 21. 12. 2015
Re: sjezd (67711) (67712) (67713)

Jistě, ale ten talent o sobě musí dát vědět. Tedy začít pracovat v ZO, nechat se v ZO se delegovat na okresní konferenci atd. Není o tom, že se nahoru dostane za rok. Ale není to o tom nadávat jaká holota jsou ti co jsou právě nahoře a přitom sedět doma za pecí a nedělat nic. To je typicky české.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67714


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.222) --- 21. 12. 2015
Re: sjezd (67711) (67712)

Máte možnost se angažovat a dostat nahoru. On o to až takový zájem není.
-----------------

Trochu demagogické, ne?

Organizace kde jednoho člena RV lze vybrat z >700 členů a člena PRV z cca 10 000 (tedy 5 lidí z 53 000) snad nemůže být závislá na tom, jestli se nějaký Mirek bude drát nahoru.

Za těch 25 let kdy je to jen na ČSV a ne na Národní frontě (která do toho kdysi mluvila) máte jistě nastavený systém a stanovy které podporují talenty a vytahují schopné ze zdola od RV a ještě výš a zajišťují obměnu nejméně na úrovni 30%, ne? :-(

Nebo to pravdu čeká až se nějaký Mirek rozhodne vyvolat puč a půjde za kariérou?

Karel

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67713


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

vsusick (89.102.167.178) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd (67711)

Máte možnost se angažovat a dostat nahoru. On o to až takový zájem není.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67712


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

mirek (90.177.195.18) --- 20. 12. 2015
sjezd

Já osobně ze svazu vystoupím na dotacích a léčivu se nic nezmění, to zajišťuje ZO se kterou se domluvím a jim zaplatím jejich příspěvky bez příspěvků čsv. Akorát nebudu podporovat ty vyžírky nahoře, protože vždycky se musí někdo obětovat a ZO řídit, potom stačí pár členů. ZO je označení základní a ne jak to Ti šmejdi teď předělali že jsme jejich pobočci a oni nás založili. Přeji všem veselé vánoce hodně zdraví a štěstí se včeličkama.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67711


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.234) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706) (67708) (67709)

To si buď (buďte) kde chceš, jen mně přišlo nelogické propagovat akci: zůstat a jen vyvést včelstva aby se z nich nemuselo platit.
To pomůže jen kasičce, jinak ničemu.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67710


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.10.15) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706) (67708)

Kazdy si Karle muze vybrat cestu,kterou se vyda.Ac je moje duvera ve svaz na bodu mrazu,respektuju vuli vetsiny vyboru ZO zustat ve svazu,vcelarit si na urovni ZO po svem a jak uzname za vhodne,ze svym majetkem (na rozdil od jinych,co maji jen bednu na papiry a skladaji se na klobas).A jak si to udelame,to je nase vec,nasich clenu,a ne ochrancu prekupniku s medem na Kremencarne..JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67709


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.234) --- 20. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706)

Kulisarna? Kdo rad operuje a vyjednava diky %? Zkrotne,az je nebude mit? Zacne si clenu vazit a ne je ignorovat? JoPro

------------
No právě - člen se třemi včelstvy je stejný jako s 500.

Oni zastupují včelaře, 9x%,takže to pak nechápu už vůbec.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67708


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.3.4) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705) (67706)

Ps:u nas se rika "Cert spolky zalozil,ale nemiloval...Nepamatuju,ze by nekdy ZO neclena udavala na veterinu,po neclenech je nam prd,jejich vcelareni je jejich vec.A na to,aby clovek spokojene vcelaril,ani zadny spolek nepotrebuje...JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67707


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.233) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702) (67705)

Kulisarna? Kdo rad operuje a vyjednava diky %? Zkrotne,az je nebude mit? Zacne si clenu vazit a ne je ignorovat? Utect neni reseni,svaz ma smysl.Ale ne takhle..Utrzene spolky si stejne budou hledat nejake zastreseni,kazdy bude mit svoje vize a priority,svoje predstavitele vedome sve vyjimecnosti a spravneho pohledu na vec.A dopadne to nemlich stejne.Potahnou za sebou cleny,kteri zlenivi prilisnou peci,projevi se generacni problem s dalsi generaci zarputilych "stariku",a deni pujde opet po spirale.Lidi jsou jenom lidi....JosPr

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67706


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(194.228.32.234) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701) (67702)

A kdyz uz jsme u dusledku sjezdu,bude treba v zakladnich organizacich vyvezt vetsinu vcelstev ze svazu,tak aby clenovi zustala 3 vcelstva na pokryti poplatku svazu a zbytek prepsat na manzelky,potomky a sourozence-necleny svazu.
JosPro

---------
Nechápu důvod a hlavně přínos takové "kulišárny".

Pokud nemám žaludek být tam kde se děje něco s čím nesouhlasím, tak snad vystoupím, nebo tam jsem. se bojíte udávání nebo čeho, nechápu.
V konečném důsledku je to i lacinější jak nějaké ulívání včelstev.
Když si vezmu kolik jsem měl k dipozici na "charitu" za 10 let od 8.Sjezdu po Včele. :-)
Tedy od Včely k Včelpu.

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67705


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67703)

Nesouhlasím, jen je vede k obrození prostřednictvím kolapsu jedné nedílné složky národní fronty co po revoluci stále přežívá.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67704


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pedro (46.227.14.42) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700)

Právem hrdí ... 😂
... hrdí na to kam vedou české vcelarstvi. Do totálního kolapsu.
Pn.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67703


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.37.251) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700) (67701)

A kdyz uz jsme u dusledku sjezdu,bude treba v zakladnich organizacich vyvezt vetsinu vcelstev ze svazu,tak aby clenovi zustala 3 vcelstva na pokryti poplatku svazu a zbytek prepsat na manzelky,potomky a sourozence-necleny svazu.Organizovanost klesne nekde k 60 % a pocet vcelstev ve svazu ke 30 %.Kdyz se svaz chova jako krivak ke clenum,nezbyde clenum nez to svazu oplatit stejne.A rozhodne neodchazet,ale PROBUDIT CLENSKOU ZAKLADNU a trpelive clenum vysvetlovat,co jim svaz dava,ale taky BERE...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67702


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.37.251) --- 19. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691) (67700)

Ono je celkem jedno,kdo odkud je.Zarazejici je,ze v novem RV je predseda odvolane dozorci rady Vcelpa,dalsi clen je v zaloze revizni komise.Prekupnik,ktery figuroval u prvnich dvou jmen dodavek antibiotik je ZNOVU clen RV !!! Osobni odpovednost za ostudu zadna !!! Tohle Vam pane Svobodo nevadi ???Funkcionari ZO zvazuji odchod ze svazu,to Vam taky nevadi? Svaz za zady clenu podporuje prekupniky s medem,taky v poradku?Pokuty,penale,taky o.k.? Z penez obycejnych clenu,mych i Vasich?Taky O.K.???JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67701


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Petr (109.81.210.240) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd-odchod ZO (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67683) (67685) (67687) (67689) (67691)

Ale no tak chlapi, nechte toho mudrování. Někde jsou na sebe právem hrdí:
Na X.sjezdu ČSV byly zvoleni do nejvyšších orgánů ČSV zástupci naší OO Benešov. Mgr.Jarmila Machová -předsedkyně , MVDr. Miloslav Peroutka CSc.- místopředseda, MVDr.Josef Holejšovský CSc.-člen PRV.
Jménem předsednictva a všech členů OO CSV Benešov jim blahopřejeme ke zvolení a přejeme hodně zdraví a pevné nervy. Při plnění náročných úkolů, které jsou postavené před české včelařství , jim budeme nápomocni a všestranně je podporovat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67700


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.182.255) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695) (67697)

Nasi dedove a otcove by se nejspis divili,jak se z toho,co vybudovali,plati pokuty,penale a za cesky med nasi vcelarsti podnikatele vydavaji kde co,hlavne,ze to sype do kasicek...A nepochybuju,ze by za to tem,co "si hlidaji svoje prasatko,aby jim ho ta vcelarska holota nesezrala cele" poradne nakopali do riti...JosPr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67699


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

B. Pravda (79.142.150.36) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695) (67697)

Co naši otcové a dědové vybudovali už dávno rozkradli a zničili ti, co v tom budou dále pokračovat po svém zvolení na tomto posledním sjezdu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67698


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Svoboda (90.179.69.31) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695)

Včelaři, kteří uvažují.
Vy jste skupina, která má zájem co naši dědové a otcové vybudovali, zničit a rozkrást.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67697


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(109.75.0.10) --- 18. 12. 2015
Re: sjezd (67671) (67677) (67679) (67680) (67681) (67682) (67684) (67688) (67690) (67692) (67695)

??? Naivní staříci co se v současném světě přestávají orientovat ???
A možná při tom zůstalo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 67696


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78144 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 67696 do č. 67756)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu